اندکی صبر سحر نزدیک است


۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

مهدی کروبی بازداشت شد.



این خبری است که احتمالا تا چند هفته دیگر روی خبرگزاری ها خواهد آمد. دلیل این امر نیز تقریبا مبرهن است. با وجود سناریو دنباله داری که از مدتی پیش بر علیه این چهره سیاسی شروع شده است میتوان به راحتی فهمید که این موضوع چندان دور از ذهن نیست.

از مدتی قبل تنی چند از مقامات سپاه به همراه تعدادی از ائمه جمعه با حملاتی که در سخنرانیهای خود به چهره های اصلی اصلاح طلب داشتند خواستار برخوردی شدید با این فعالان شدند که این امر نشان گر برنامه ای از پیش تایین شده برای حذف کلی یک جناح خاص است. با گزارش هیئت سه نفره قوه قضائیه نیز که در آن به کذب بودن ادعاهای کروبی اشاره و اتهام شایعه پراکنی به او وارد شده بود، احتمال بازداشت و محاکمه مهدی کروبی در آینده ای نه چندان دور، بیشتر میشود. اما اگر این اتفاق رخ دهد از دو وجه میتواند مورد بررسی قرار گیرد، یکی بازخوردی که جامعه میتواند داشته باشد و دیگری عکس العملی است که خود مهدی کروبی نشان می دهد.

برخوردی که معترضین عمومی خواهند داشت، به خودی خود میتواند نشان دهد که آیا میتوان این بازداشت ها را به رده های بالاتر پیش برد یا بالاجبار فعلا باید به رسیدگی مشکلات و عواقب این عمل پرداخت.اما موضوع دیگر هم این است که، آیا آقای مهدی کروبی نیز مانند تعدادی چند از بازداشت شدگان اخیر تحت شرایط بازداشت از موضع گیری ها و خواسته های خود عقب نشینی خواهد کرد یا ماجرا این بار طور دیگری رقم خواهد خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر