اندکی صبر سحر نزدیک است


۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

آقای دولت


من بیکارم.

فکر کنم به راحتی بشه نتیجه گرفت که درآمدی هم ندارم. میخوام هیچ کس من رو درک نکنه به غیر از یک نفر. آقای دولت.

نمیدونم تا حالا شده، این آقای دولت با جیب خالی از خونه بزنه بیرون و برای گرفتن یه نخ سیگار از دوستش شرمنده بشه؟ البته مسائل اساسی زندگی رو میزنیم کنار. تشکیل زندگی و خونه و ماشین و آسایش و رفاه بخوره فرق سر منو عمه ایشون. تا حالا شده با چند تا اسکناس خرد سوار تاکسی بشه و موقع دادن کرایه، راننده بهش برگرده بگه : رو پولتون شعار نوشتن اینارو عوض کنین. فکر میکنین درک کنه اینجور مواقع چه احساسی به آدم دست میده؟ یکی نیست به این راننده بگه چیکار به چرت و پرتای صدا و سیما!! داری. این ما هستیم که به این کاغذ پاره های مثلا اسکناس ارزش میدیم. تو بگیری من بگیرم اون یکی بگیره، کی میخواد به ما گیر بده؟

نمیدونم این آقای مثلا دولت، سر کوچشون ( همون کوجه ای که گوجه فرنگی رو ارزون میدن) فرش فروشی داره که خوشه بندیه اقتصادیش یک باشه؟ البته فرش فروشی که ارزون ترین جنس گالریش 5 میلیون قیمتشه! اونوقت من بیکار، خوشه اقتصادیم .... میدونم خیلی راحت میتونین حدس بزنین چنده.

من کار میخوام آقای دولت. فکر کنم این کوچکترین حق قانونی من باشه که از شما این رو بخوام. من کاری ندارم حضرت نوح عدالت رو تو جامعه برقرار کرد یا نه.من کاری ندارم تلویزیون مناظره میذاره یا نه. من کاری ندارم سنای آمریکا، چند میلیون دلار برای جنگ نرم تصویب میکنه، چون در مقابل بیکاری من خطری محسوب نمیشه. من کاری ندارم اون فرش فروش، با اون درآمد نجومیش چطوری خوشه یک شده. من کاری ندارم قرار دهه فجر چه خبر خوشی میخوای به ما بدی. تنها خبر خوشی که میتونه منو به زندگی (چه عرض کنم، بهتر بود بگم زیست) برگردونه، شاغل شدنمه، همین و بس.

۲ نظر:

  1. مشکل اينه که وقتي سر کار هم ميري مي بيني مشکلاتت تموم نمي شن:فکر مي کني زندگي تامين مي شه؟شغل مناسب رشته ات رو پيدا مي کني؟مجبور نيستي با رفتار هاي نابهنجار خيليا کنار بياي؟و در بسياري از موارد براي گرفتن حقوقت که ديگه کاملا دربارش حق داري مجبور نيستي کلي صبر کني و تازه اگه بهت حقوق بدن؟مشکل عمده اينه که همه مردم اين ها رو به عنوان واقعيت ها پذيرفتن و سعي در تغييرش ندارن حتي پدر و مادر ها هم مي گن:کار همينه مي خواي بخواه نمي خواي نخواه!
    اميدوارم اين اوضاع لعنتي عوض بشه يا لااقل شما کار خوبي پيدا کنين.

    پاسخحذف
  2. فکر می‌کنم حالا برای فرار از تعلیق اونها باید تغییر کنند !!!

    پاسخحذف